WordPress 4.8 – problemy po aktualizacji?

WordPress 4.8 został wydany 8 czerwca i chociaż wydawało się, że zmiany są niewielkie – jest kilka poważnych problemów, które wynikają z ostatniej aktualizacji. W tym artykule postaram się je uporządkować i przedstawić możliwe rozwiązania. Jeśli chodzi o zmiany, możecie sprawdzić np. ten artykuł.

Problem z widgetami tekstowymi

Jak zapewne wiecie w tej wersji WordPressa dodano kilka nowych widgetów + edytor wizualny do standardowego widgetu tekstowego. Niektórzy pewnie są zadowoleni, ale na pewno nie wszyscy. W niektórych motywach, widgety tekstowe są wykorzystywane do dodawania znaczników HTML lub skryptów, a teraz niestety przełączanie pomiędzy edytorem tekstowym a wizualnym może powodować problemy z kodem zawartym w widgecie. Niestety nie można wyłączyć Edytora wizualnego w widgetach, ale w następnej wersji WordPressa prawdopodobnie znajdzie się ponownie widget tekstowy, bez żadnych wizualnych udziwnień 🙂 Obecnie jedynym rozwiązaniem jest użycie klasycznego widgetu tekstowego z dodatkowej wtyczki:
https://pl.wordpress.org/plugins/classic-text-widget/

Problem z ładowaniem CSS

„Failed to load content CSS: … ” Taki komunikat może pojawić się w edytorze wpisów/stron. Oznacza on, że edytor miał problem z załadowaniem kodu CSS np. z motywu lub wtyczek. Może być to problem ze ścieżką, używanie opcji @import() wewnątrz styli, SSL itd. Ten problem nie jest poważny, będzie nam tylko przypominał o potrzebie rozwiązania, wyświetlając komunikat.

Contact Form 7 nie działa

Jeśli używacie tej wtyczki, wstrzymajcie się z jej aktualizacją do wersji 4.8 (chodzi o wersję wtyczki, taki zbieg okoliczności), ponieważ Contact Form 7 4.8 nie będzie działać poprawnie na stronach, na których wyłączono REST API. Formularz nie jest wysyłany po kliknięciu przycisku „Wyślij”, a loader kręci się w nieskończoność. Warto dodać, że jest to problem wtyczki, nie samego WordPressa, ale ktoś może szukać powiązań z aktualizacją do nowej wersji WP.

Problemy z logowaniem

W kilku przypadkach użytkownicy skarżyli się na problemy z dostępem do formularza logowania do zaplecza. Pomogło wyłączenie i włączenie wtyczek od bezpieczeństwa, typu iThemes Security, wyczyszczenie ciasteczek, ewentualnie przywrócenie ustawień iThemes Security.

Każdy o tym wie, ale pamiętajcie o pełnej kopii zapasowej przed aktualizacją. Dajcie znać, czy spotkaliście się z innymi problemami związanymi z WordPressem 4.8..

Tagi artykułu:

  • Kondzio

    Skąd to info o problemie z Contact Form 7? Mam taką kombinację na ponad 10 stronach i nigdzie nie mam wspomnianego błędu.

    • Info np. tutaj: https://wordpress.org/support/topic/contact-form-7-version-4-8-sending-does-not-work/ z tego co widzę ma to związek z REST API, u mnie na dwóch stronach nie działa (w obu przypadkach REST API jest wyłączone)

      • Paweł Knapek

        Ano chodzi dokładnie o REST API, po prostu wciskany jest teraz na siłę w CF7.
        W najnowszej wersji wtyczki wymagany jest do wysyłki formularza, więc jak ktoś resta blokuje całkowicie (albo co bardzo popularne m.in. we wtyczkach „security” blokuje go dla niezalogowanych), to formularza nie wyśle. Więc nie jest to problem WP.

        • Po ostatnich przypadkach ataków wykorzystujących REST API, myślę że część osób na pewno blokuje całkowicie RESTa i dla nich problemem może być nie działający CF7, ale faktycznie jest to problem po stronie wtyczki, nie WP. Dzięki za info.

    • Też nie miałem problemu z tym. No i też mam włączone REST API 🙂

×

Interesujesz się WordPressem?

Polub nas na Facebooku, będziesz na bieżąco!

Galeria produktu – problem po aktualizacji do WooCommerce 3.x?

Jeśli używacie WooCommerce i zaktualizowaliście tę wtyczkę do wersji 3.x, prawdopodobnie zauważyliście problem ze zdjęciami w galerii produktów. Galeria, która korzystała wcześniej ze skryptu Lightbox nie działa, a zdjęcia wyświetlają się jedno pod drugim a po kliknięciu - bezpośrednio w...

Zamknij