WordPress 4.8 – problemy po aktualizacji?

WordPress 4.8 został wydany 8 czerwca i chociaż wydawało się, że zmiany są niewielkie – jest kilka poważnych problemów, które wynikają z ostatniej aktualizacji. W tym artykule postaram się je uporządkować i przedstawić możliwe rozwiązania. Jeśli chodzi o zmiany, możecie sprawdzić np. ten artykuł.

Problem z widgetami tekstowymi

Jak zapewne wiecie w tej wersji WordPressa dodano kilka nowych widgetów + edytor wizualny do standardowego widgetu tekstowego. Niektórzy pewnie są zadowoleni, ale na pewno nie wszyscy. W niektórych motywach, widgety tekstowe są wykorzystywane do dodawania znaczników HTML lub skryptów, a teraz niestety przełączanie pomiędzy edytorem tekstowym a wizualnym może powodować problemy z kodem zawartym w widgecie. Niestety nie można wyłączyć Edytora wizualnego w widgetach, ale w następnej wersji WordPressa prawdopodobnie znajdzie się ponownie widget tekstowy, bez żadnych wizualnych udziwnień 🙂 Obecnie jedynym rozwiązaniem jest użycie klasycznego widgetu tekstowego z dodatkowej wtyczki:
https://pl.wordpress.org/plugins/classic-text-widget/

Problem z ładowaniem CSS

„Failed to load content CSS: … ” Taki komunikat może pojawić się w edytorze wpisów/stron. Oznacza on, że edytor miał problem z załadowaniem kodu CSS np. z motywu lub wtyczek. Może być to problem ze ścieżką, używanie opcji @import() wewnątrz styli, SSL itd. Ten problem nie jest poważny, będzie nam tylko przypominał o potrzebie rozwiązania, wyświetlając komunikat.

Contact Form 7 nie działa

Jeśli używacie tej wtyczki, wstrzymajcie się z jej aktualizacją do wersji 4.8 (chodzi o wersję wtyczki, taki zbieg okoliczności), ponieważ Contact Form 7 4.8 nie będzie działać poprawnie na stronach, na których wyłączono REST API. Formularz nie jest wysyłany po kliknięciu przycisku „Wyślij”, a loader kręci się w nieskończoność. Warto dodać, że jest to problem wtyczki, nie samego WordPressa, ale ktoś może szukać powiązań z aktualizacją do nowej wersji WP.

Problemy z logowaniem

W kilku przypadkach użytkownicy skarżyli się na problemy z dostępem do formularza logowania do zaplecza. Pomogło wyłączenie i włączenie wtyczek od bezpieczeństwa, typu iThemes Security, wyczyszczenie ciasteczek, ewentualnie przywrócenie ustawień iThemes Security.

Każdy o tym wie, ale pamiętajcie o pełnej kopii zapasowej przed aktualizacją. Dajcie znać, czy spotkaliście się z innymi problemami związanymi z WordPressem 4.8..

Tagi artykułu:

×

Interesujesz się WordPressem?

Polub nas na Facebooku, będziesz na bieżąco!

Galeria produktu – problem po aktualizacji do WooCommerce 3.x?

Jeśli używacie WooCommerce i zaktualizowaliście tę wtyczkę do wersji 3.x, prawdopodobnie zauważyliście problem ze zdjęciami w galerii produktów. Galeria, która korzystała wcześniej ze skryptu Lightbox nie działa, a zdjęcia wyświetlają się jedno pod drugim a po kliknięciu - bezpośrednio w...

Zamknij